Hoe sociale media te gebruiken
Het is prima om te weten wat sociale media is en hoe je een SM-profiel kunt maken, maar hoe breid je dat uit om zakelijke klanten in staat te stellen te zorgen voor de knowhow in SM, zodat ze hun merkboodschappen kunnen verspreiden, merkherkenning kunnen krijgen en hun producten kunnen promoten /services juist.
Veel mensen die al een soort van online marketing- en communicatieproduct gebruiken, zoals Facebook, Twitter, LinkedIn enz., weten al dat het slechts instagram volgers kopen een paar minuten duurt om het profiel daadwerkelijk aan te maken en dat het niet zo moeilijk is, maar al snel kijk je naar een standaard scherm voor de tool en vraagt zich af wat te typen.
Er zijn nu meer dan 200 tools die de verzameling producten vormen die allemaal deel uitmaken van het Social Media Platform en natuurlijk hebben ze allemaal iets andere interfaces, ze hebben ook verschillende betrokkenheidsmodellen. Dus het probleem voor veel mensen is ‘Hoe moet ik me engageren?’, nou, er zijn zoveel manieren om te communiceren, contacten op te doen en het hele proces van het creëren van de online persona te starten. Ik denk dat het altijd een goede plek is om te beginnen om ervoor te zorgen dat je de regels en etiquette van SM begrijpt en dan natuurlijk de regels en etiquette en het publiek van de eigenlijke SM-tool die je gebruikt.
Ten eerste moet u de algemene voorwaarden van de specifieke sociale-mediasite begrijpen voordat u begint, bijvoorbeeld in de algemene voorwaarden van Facebook staat dat u niet meer dan één Facebook-account mag hebben.
Veel mensen denken dat dit een groot probleem is, omdat ze vinden dat je ten minste twee accounts nodig hebt: een voor persoonlijke communicatie en een voor bedrijfscommunicatie. De problemen hier lijken voor veel mensen te liggen rond het feit dat ze:
a) geen zeer persoonlijke contactgegevens willen delen met personen die bedrijfscontacten zijn
b) De meeste mensen hebben het gevoel dat als je een gedeeld account hebt, als er iets gênants wordt gecommuniceerd, dit door zakelijke contacten als onprofessioneel kan worden beschouwd. Dit zijn echte zorgen, aangezien deze sites sociale gemeenschappen van individuen zijn, vaak opgesplitst in kleinere sociale gemeenschappen, goed en slecht nieuws kan snel de ronde doen.
Het is echter de moeite waard erop te wijzen dat als het Facebook-platform correct wordt gebruikt en de beveiligingsfuncties op de juiste manier zijn geconfigureerd, het vrij eenvoudig is om een professionele online entiteit te creëren en deze communicatie gescheiden te houden van persoonlijke communicatie en hetzelfde andersom. ronde. Twitter heeft hier een iets andere filosofie over en geschreven in hun algemene voorwaarden, je kunt meer dan één Twitter-profiel hebben zolang elk profiel een ander e-mailadres heeft en dit is hetzelfde voor veel andere Social Media-tools.
Het is ook de moeite waard om de aard van de inhoud op sociale-mediasites te vermelden, dit staat meestal in de algemene voorwaarden van deze netwerken en u moet zich ervan bewust zijn dat als uw site inhoud van seksuele aard bevat of inhoud die inbreuk maakt op de wetten van het land waar u zich bevindt, dan kan het profiel gewoon worden verwijderd.
Houd er ook rekening mee dat als uw profiel op sociale media verwijst naar andere sites met dit soort inhoud, u opnieuw het risico loopt de regels van de aanbieder van sociale media te overtreden. Houd bij twijfel altijd een bijgewerkt exemplaar van de algemene voorwaarden bij de hand. Het is het risico niet waard, vooral niet wanneer u vele uren heeft gestoken in het creëren van uw online merk via bepaalde socialemediaplatforms.
Meer in het algemeen zou je altijd moeten proberen om:
• Eerlijk, niets verbergen
• Betrouwbaar
• Goede burger
• Niet altijd verkopen (Bijdragen aan sociale gemeenschap)
Mensen geloven veel eerder anderen die ze vertrouwen op het internet dan welke bedrijfsentiteit of persoon dan ook die op een oneerlijke manier reclame maakt en overduidelijk valse beweringen doet over producten en diensten die ze leveren.
Bij het gebruik van sociale media – Wees een ‘goede burger’
Als lid van de online Social Media-gemeenschap moet je proberen om regelmatig foto’s van evenementen, persoonlijke doorbraakervaringen en nieuwe foto’s te plaatsen (Flickr) als vertegenwoordiger van de gemeenschap (community-based selling). Op de markt brengen, promoten (komende evenementen, lancering van nieuwe producten), klantenservice verlenen als vertegenwoordiger van de gemeenschap. Vanwege het sociale aspect van sociale media zijn mensen altijd op zoek om opmerkingen en meningen over uw aanbiedingen te delen.
Ze willen ook de mogelijkheid hebben om vergelijkingen te maken en deze vergelijkingen te bespreken met hun online contacten en vertrouwde gemeenschappen, misschien om feedback te krijgen over welk product of welke dienst goed en slecht is en waarom?.